1. هرگز بار را با سرعت نگردانيد.2. براي جلوگيري از شكستن يا بريدن سيم بكسل و مطمئن شدن از اينكه بالابر مي تواند بار را به صورت ايمن بلند كند، قلاب بايد با حداقل سيم بكسل مورد نياز درگير شود.3. چنانچه درگيري سيم بكسل با قرقره نامتقارن باشد سبب كج شدگي بار خواهد شد.4. براي به دست آوردن حداقل سيم بكسل مورد نياز از رابطه ي زير استفاده كنيد:5.حداقل سيم بكسل مورد نياز برابر است با : سیم بکسل / وزن بار معلقكه در اين رابطه وزن بار معلق شامل وزن قلاب وزن تجهيزات باربرداري( سيم بكسل، شگل و....) و وزن بار است.6. تلسكوپ هاي جرثقيل بايد به شكل مساوي باز شوند7. واير( سيم بكسل) دچار گره خوردگي، پيچ خوردگي، ساييدگي، كشيدگي و خوردگي نشده باشد.8. واير دستگاه به درستي روي درام و قرقره ها قرار گرفته باشد.9. از هر گونه حركت شتابزده و سريع هنگام بيرون دادن يا جمع كردن تلسكوپ خودداري كنيد10. از تماس يافتن قلاب جرثقيل با انتهاي بوم جلوگيري كنيد11.ATB يا قطع الكتريكي وسيله ي بسيار مهمي براي پيشگيري از حادثه است در نگهداري آن كوشا باشيد .12. جرثقيل براي كشيدن بار نيست هرگز براي كشيدن بار از جرثقيل استفاده نكنيد.16 . هنگام حركت با بار، در صورت امكان براي جلوگيري از نوسان بار آن را مهار كنيد. 13 . هرگز با باري كه وزنش نزديك به ظرفيت جرثقيل(SWL) است حركت نكنيد.14. هرگز تا زماني كه مطمئن نشديد كسي پشت دستگاه قرار ندارد عقب نرويد.15 . براي حركت در مسافت هاي طولاني، بوم جرثقيل هاي بوم خشك را متناسب با مسير حركت مستقر كنيد به اين معني كه در سراشيبي ها بوم به سمت عقب و در سربالايي بوم به سمت جلو قرار گيرد.16 . هنگام حركت در جاده ها( در موافع ضروري) سيني گردان دستگاه را قفل كنيد، ترمز چرخش را بكشيد و بوم را به طور كامل پايين آورده و ببنديد.17 . هنگام كار با جرثقيل از دست زدن به قسمت هاي گردنده خوداري كنيد.18 . شعاع بار يا شعاع عملياتي از مركز چرخش دستگاه محاسبه مي شود نه از پين پايه بوم.19 . هميشه در محدوده ي ظرفيت مجاز دستگاه (SWL) كار كنيد.20 . پيش از باربرداري بارهاي سنگين، پايداري و ثبات دستگاه را بررسي كنيد به اين صورت كه بار كمي از زمين به آرامي بلند كرده و متوقف كنيد سپس ترمزها را بررسي كنيد در صورت فقدان مشكل كار را ادامه دهيد21. هرگز از ثبات و پايداري دستگاه براي تعيين ظرفيت آن استفاده نكنيد. به عبارت ديگر هرگر از نقطه ي واژگوني براي نشان دادن توانايي جرثقيل براي بلند كردن بار استفاده نكنيد.22. اگر آثار و نشانه هاي واژگوني وجود دارد( مانند بلند شدن جك هاي تعادلي) بدين معناست كه در آن شعاع كاري، باري بيش از حد مجاز به دستگاه اعمال شده است.23 . جك هايتعادلي را تا جايي پايين بياوريد كه لاستيك ها از سطح زمين جدا شوند24 . هميشه در حسن كار مخصوصاً پس از باربرداري سنگين، موقعيت جك ها را بررسي و تنظيم مجدد نمائيد.25. در صورت استفاده از بوم كمكي يا بوم افزايشي از جدول بار مخصوص به آن استفاده كنيد.26 . حركت جرثقيل با بوم كمكي يا بوم افزايشي باز، بايد بسيار با احتياط صورت گيرد.27 . اجازه ندهيد كه بار، به بوم يا جك هاي تغادلي برخورد كند28. بار كاملاً متقارن در سيم بكسل قرار گيرد.29 . قلاب جرثقيل دقيقاً روي مركز بار باشد30. تمام سيم بكسل ها بايد سفت و كاملاً صاف و به طور صحيح روي درام جمع كننده پيپيده شوند غلط و يا ناصاف پيچيده شدن سيم بكسل مي تواند باعث بريدگي آن شود31. برخورد بوم جرثقيل با اجسام ثابت و يا برخورد بار با بوم مي تواند باعث ضعيف شدن بوم و حتي شكستن آن شود.32.توانايي بوم در بالابري به صاف بودن هميشگي بوم و اجزاي آن بستگي دارد.33 . مطمئن شويد كه جرثقيل مي تواند به طور ايمن بار را از حالت افقي به حالت عمودي بلند كند. وقتي بار بلند مي شود فاصله افزايش يافته و ظرفيت جرثقيل كم خواهد شد.34. هنگام پايين آوردن بار مراقب باشيد ريگر، شما يا افراد ديگر زير و نزديك بار قرار نگرفته باشند و هميشه به علامت هاي علامت ده خود توجه داشته باشيد35. در صورت نامتعادل بودن جرثقيل و تراز نبودن، بار به يك سمت كشيده مي شود. هميشه به كمك ترازسنج خود از تراز بودن دستگاه مطمئن باشيد.36 . هنگام حركتدر سراشيبي، افزايش فاصله ي به وجود آمده بين بار و جرثقيل، موجب كاهش ظرفيت جرثقيل مي شود. مراقب باشيد37 . كشيده شدن بار به يك سمت زماني اتفاق مي افتد كه دستگاه تراز نباشد يا بوم جرثقيل گردش سريع كرده و يا هنگام گردش بار، ترمز ناگهاني زده شود38.گردش سريع بار نيز مي تواند باعث افزايش فاصله شده و ظرفيت دستگاه را به مقدار زيادي كاهش دهد.39 . گاهي نزديك شدن به بار به دلايلي مقدور نبست و فاصله ي دسترسي زياد است. در اين حالت هرگز بار را بلند نكنيد، اين كار موجب كشيده شدن بوم به سمت بيرون كهش ظرفيت مي شود.40 . هميشه قلاب و بار بايد در يك راستا و به حالت عمودي باشند اگر بار در سمت داخل قرار گرفته باشد پس از بلند كردن بار، به سمت جلو حركت كرده و باعث افزايش فاصله و كاهش ظرفيت مي شود.41 . ايست ناگهاني بار معلق، باعث افزايش وزن بار و در نتيجه كاهش ظرفيت جرثقيل مي شود.42 . بيرون كشيدن بار به وسيله ثي تكان هاي شديد و مكرر مي تواند باعث كاهش ظرفيت جرثقيل شود.43. هنگامي كه از دو يا چند جرثقيل براي بلند كردن يك بار استفاده مي شود، يك فرد تعيين شده از جانب مراجع، مسئول عمليات خواهد بود. راننده بايد از دستورات اين فرد اطاعت كند. مسئول عمليات را آناليز كرده و كليه ي پرسنل را نسبت به استقرار در محل مناسب، بستن درست بار و جابجايي هاي مورد نياز هدايت كند. اين شخص همچنين بايد ضرورت كاهش ظرفيت جرثقيل، محل قرارگيري بار، محل قرار گرفتن بوم، وضعيت زمين و سرعت جا به جايي بار را نيز تعيين كند.