1قبل از حرکت، تسمه پروانه، سیستم هیدرولیک باد لاستیک ها و سایر موارد را چک نمایید.
-2همیشه ترمز دستی را به اندازه 70میلیمتر بالا بیاورید تا مطمئن شوید که دستگاه حرکت نمی کند.
-3راننده همیشه قبل از حرکت باید بلافاصله پدال ترمز را که می بایستی حداقل 15سانتیمتر باشد چک کند در غیر
این صورت سیستم ترمز عیب دارد.
-4مکانیک لیفتراك موظف است قبل از بازنمودن شیلنگهاي سیستم هیدرولیک کلیه قسمتها را به حالت اولیه در آورد ،
شاخکها را پائین بیاورد و سپس جمع کند ، ترمز دستی را بکشد و بعداً شروع نماید.
-5چون سیستم هیدرولیک مکانیزمی دائماً تحت فشار می باشد لذا مکانیک لیفتراك موظف است قبل از باز کردن
قسمتی از سیستم ، هواي داخل آن را تخلیه نماید.
-6به عنوان یک اپراتور خودروي صنعتی، شما مسئول هستید لیفتراك خود را روزانه بازدید و اشکالات فنی ماشین تان را
گزارش نمایید. لذا ضروري است به موارد ذیل توجه کنید:
*ترمز را بازدید کنید. پدال ترمز نباید بیش ازنیمی از مسیر خود را تا کف لیفتراك پایین رود.
*بوق، چراغهاي راهنما، چراغهاي هشدار دهنده و احتمالاً نورافکن لیفتراك را چک نمایید.
* لامپ فشار روغن و گیج آن را بازدید نمایید.
*شاخکهاي لیفتراك را بازبینی کنید و دقت نمایید قسمت پاشنه شاخک ماکزیمم ساییدگی آن نباید از %10ضخامت
اصلی بیشتر شود.
*به ترك ها در زنجیرها وصدمه در نقاط اتصال زنجیرها توجه کنید.
*استفاده ناصحیح از ترمزها، تنظیم نادرست چرخ ها، رانندگی بر روي مواد شیمیایی یا اشیاء تیز و برنده سبب خرابی
سریع لاستیک ها می گردند.
تا
* چرخ ها و لاستیک ها را بازدید کنید. اگر چرخ ها بادي هستند فشار باد را در حد تعیین شده ثابت نگه دارید
استقامت و کارایی لیفتراك کم نشود.
* آب و روغن لیفتراك را قبل از شروع به کار بازدید نمایید.
نمونه اي از پیامهاي مرتبط با لیفتراك