1.باید از برنامه بازرسی ونگهداري ازدستورالعمل هاي پیشنهادشده توسط کارخانه سازنده پیروي نماید. اگر دستورالعمل
هاي مربوط به نگهداري تجهیزات یا بازرسی آنها، باتوصیه هاي منتشرشده توسط تولیدکننده مغایرباشد، بایدازهمان ابتدا،
سازنده یاشخص صلاحیت دار دیگري، این دستورالعمل هاي جایگزین شده را تایید نماید وآنها را در دسترس نگهدارد.
.2فقط باید به کارکنان آموزش دیده و صاحب اختیاراجازه بازرسی، نگهداري، تعمیر وتنظیم لیفتراك چنگالی داده شود.
.3در زمانی که لیفتراك در منطقه خطرناك )درطبقه بندي قابل انفجار( قراردارد، نباید بر روي آن تعمیري صورت پذیرد.
.4ترمزها، مکانیسم هاي هدایتی، مکانیسم هاي کنترل، لوازم مربوط به اخطار، حفاظ ها، چراغ ها، دستگاه فرمان خودکار،
ابزارمربوط به بالابردن هاي بیش از حد مجاز و لوازم ایمنی باید به طور منظم بازرسی و درشرایط عملکردي ایمن
نگهداري شوند.
5.همه بخش هاي مربوط به مکانیسم هاي بالابر و کج کننده وقسمت هاي مربوط به قاب ) (frameرا به دقت بازرسی
کنید وآنها را درشرایط عملکردي ایمن نگهداري نمایید.
.6بخش هایی که به تقلبی بودن آنها مشکوك هستید را بررسی نمایید.
.7مطمئن شوید لیفتراك هاي ویژه یا ابزارهایی که براي کار در مناطق خطرناك طراحی و تاییدشده اند داراي اجزا اصلی
و تایید شده عملکردهاي ایمن، با نگهداري صحیح می باشند.
.8کل سیستم هاي سوخت رسانی را از نظر وجود نشتی و شرایط مناسب بررسی کنید. درصورت وجود نشتی در سیستم
سوخت رسانی به آن توجه ویژه داشته باشید و از بکاربردن لیفتراك تا زمانی که نشتی آن برطرف شود، خودداري نمائید.
.9کلیه سیستم هاي هیدرولیکی را بازرسی و نگهداري نمایید.سیلندرهاي ،tiltشیرها و سایر بخش هاي مشابه را بررسی
نمایید تا مطمئن شویدکه نشتی ها گسترش نیافته اند وخطرآفرین نشده اند.
.10اطلاعات مربوط به حجم، عملکرد ایمن ورقه هاي فلزي که دستورالعمل هاي مربوط به نحوه نگهداري برروي آنها
یا
حک شده، برچسب ها، decalsبه نحوي نگهداري شوندکه خوانا باشند.
.11باتري ها، موتورها، کنترل کننده ها، کلیدهاي محدودکننده، وسایل حفاظتی، هادي هاي الکتریکی وارتباطات را
بازرسی و نگهداري نموده و توجه ویژه اي به وضعیت عایق الکتریکی نمایید.
.12آن دسته از تعمیرات مربوط به سیستم هاي سوخت رسانی و احتراق لیفتراك هاي صنعتی که خطرحریق را در
بردارند، فقط می بایست در مکان هایی که براي چنین تعمیراتی طراحی شده اند، انجام شوند.
.13باید قبل از اقدام به تعمیرسیستم الکتریکی لیفتراك ها، ارتباط باتري را قطع نمود.
.14باید به منظور جلوگیري از تخلیه آب ذخیره شده درمافلرهاي آبی )}mufflerصداخفه کن، نمد لوله اگزوز({به
میزان کمتر از % 75ظرفیت آن،آنها را روزانه یا در موارد مورد نیاز پر نمود.آن دسته از وسایل نقلیه که مافلرهایشان
غربال یا بخش هایی داردکه ممکن است مسدودگردند، نباید در زمان که این بخش ها یا غربال ها مسدود هستند،
آنهارامورد استفاده قرارداد. هروسیله نقلیه اي که جرقه یا شعله هاي خطرناك از سیستم خروجی)اگزوز( خود ساطع می
ًیعا
کند، بایدسر آن را از استفاده خارج نمود و تا زمانی که علت انتشارچنین جرقه یا اشعه هایی برطرف نشده، مورد
استفاده قرار نگیرد.
.15هر زمان که دماي هر قسمت از هر لیفتراك، بیش ازحدي شودکه در هنگام عملکرد طبیعی غیر معمول باشد،
بایدآن وسیله را از استفاده خارج نمود وتا زمانی که علت چنین افزایش دمایی برطرف نگردد، ازآن استفاده نشود
6درصورتی که بخواهیم از گاز نفتی مایع شده ) (Petroleum Gas Fuel Liquefiedبه عنوان سوخت براي
لیفتراك هاي صنعتی که از ابتدا بنزین به عنوان سوخت آنها تایید شده است، استفاده نماییم، باید تغییرات کاملی صورت
گیردکه منجر به ایجاد لیفتراکی شودکه مطابق ویژگی هاي تعیین شده براي لیفتراك هاي طراحی شده باسوختLP
یا
LPSاست.
.17تجهیزات مبدل و روش پیشنهادي نصب باید به وسیله کارخانه سازنده تایید شوند. باید همه بخش هایی که نیاز است
تاآنها را جایگزین نماییم، فقط با بخش هاي معادل خودشان ومتناسب باایمنی آنهایی که در طراحی اصلی مورد استفاده
قرار گرفتند، جایگزین شو