-تست بار) (Load Testشامل :
تست بار ليفتراك: تمامي ليفتراك هاي تعمير يا تعويض شده قبل از اولين استفاده بايد با % 100ظرفيت تست بار شوند.
تست بار شاخك ها : شاخك هايي كه مورد تعمير و يا تعويض قرار گرفته اند با % 250ظرفيت واقعي شاخك مورد تست بار قرار
مي گيرند
تست بار ضمائم و ملحقات: تست توسط كارخانه سازنده با % 100ظرفيت آن انجام شود .
:(Stability Test)-تست پايداري
چون پايداري ليفتراك بيان گر مقاومت آن در برابر واژگوني نسبت به نيروهاي وارد بر آن است ،بنابر اين اين تست نقش مهمي در
پيشگيري از وقوع واژگوني دارد و براي آن سه روش پيشنهاد شده است :
-1روش ارزيابي به كمك سكوي شيب دار
-2ارزيابي پايداري به كمك روشهاي محاسباتي – تجربي
-3مقايسه مقادير محاسبه شده ي تجربي و سكوي شيب دار و به دست آوردن مقادير واقعي پايداري
:(Brake Test)-تست ترمز
براي انجام اين تست ،ليفتراك با مقدار بار % 50ظرفيت مجاز در جاده مسطح، تراز و تميز وتا حد ممكن آسفالت و يا بتن شده قرار
مي گيرد.
-تست شاخك:
اين تست با 3برابر ظرفيت آن انجام مي شود .اين تست به صورت تحت فشار قرار دادن شاخك، حداقل 2بار و به تدريج بدون ايجاد شوك
و براي مدت 30ثانيه انجام مي شود و در صورت عدم مشاهده ي تغيير شكل دائمي در شاخك ها ،تست مورد پذيرش قرار مي گيرد .
-تست حفاظ بالاسري:
تمام ليفتراك هاي كارگاهي بايد مجهز به حفاظ بالا سري براي راننده باشند. براي انجام تست از دو روش " تست به كمك يك قطعه
چوبي مكعب شكل " و "تست به كمك الوار چوبي" استفاده مي شود .به عنوان مثال در روش اول حفاظ بايد قادر به تحمل ضربه وارده از
يك قطعه چوبي مكعب شكل با وزن 45 kgرا از فاصله 300ميلي متري داشته باشد،بدون اين كه آسيب ديدگي يا ضعف در آن مشاهده
شود