کنترل رینگ گردان دستگاه:
1 - اندازه گیری فاصله آزاد ایجاد شده در رینگ گردان و مقایسه با حداکثر فاصله آزاد شده مطابق دستورالعمل سازنده
2 - تعویض کلیه پیچ و مهره ها و محکم بستن آنها
3 - استفاده از آزمونهای غیر مخرب برای شناسایی نقاط ترک خورده در صورت نیاز
کنترل مهره گردان قلاب:
1 - انجام آزمونهای غیر مخرب برای تشخیص ترک خوردگی ها و یا سایر عیوب موجود
2 - اندازه گیری قطر مهره و تعویض در صورت وجود مغایرت با استانداردها
3 - اطمینان از چرخش آزادانه مهره و عدم مشاهده ضعف در عملکرد آن
کنترل سیستم های مختلف دستگاه:
1 - سیستم انتقال نیرو نظیر موتورهای هیدرولیک گیربکس و شفت های متحرک
2 - سیستم ترمز
3 - سیلندرهای هیدرولیک
کنترل بومها:
1 - بازرسی کامل بخش های مختلف بوم و اطمینان از عدم تاب خوردگی و خمیدگی پس از باز کردن آنها
2- بررسی کامل لنتهای بوم و تعویض در صورت نیاز
3 - انجام آزمایش NDT برای مشاهده هرگونه خوردگی و آسیب دیدگی
4 - بررسی قفل های پین شکل در صورت استفاده
5 - بررسی کامل بوم کمکی و بوم افزایشی
6 - بررسی کامل سیم بکسل ها و اتصالات
کنترل نشانگرهای وزن بار
کنترل سیم بکسل (طناب فلزی دستگاه)
1 - کنترل و بازرسی کامل سیم بکسل های بالابر ، بوم، نگه دارنده ها، وزنه های تعادل و کالسکه حرکتی (ترولی) و اطمینان از عدم ضعیف شدگی و آسیب دیدگی
2 - مطابقت سیم بکسل های تعویض شده از نظر جنس، نوع و اندازه با دستورالعمل های سازنده دستگاه
3 - بازرسی دقیق پین ها و بخش انتهایی سیم بکسل های نگه دارنده
نکته: در صورت استفاده از زنجیر به جای سیم بکسل ، اگر افزایش طول زنجیر بیش از 5% مقدار اولیه باشد و قطر زنجیر از 10% مقدار اولیه آن کمتر شود، زنجیر فاقد ایمنی کامل می باشد.
کنترل قرقره سیم بکسل:
1 - بازرسی تمامی قرقره ها برای شناسایی ترک خوردگی های احتمالی و هرنوع آسیب دیدگی
2 - بازرسی اندازه شیار قرقره و اندازه گیری ان توسط شیارسنج و تعویض آن در صورت نیاز
3 - تعویض بلبرینگ قرقره در صورت مشاهده آسیب دیدگی