Mobile crane Tower crane Forklift Iran +989121154318 whatsapp

2 پاسخ

–1 امتیاز

 قطعات پایه: این قطعه براساس نوع پایه ی مورد استفاده در جرثقیل مورد استفاده قرار می گیرد و انواع آن عبارتند از:

1-1)حالت فیکس: این نوع قطعات دارای پایه هایی هستند که در بتن قرار گرفته و محکم می شوند.

2-1)حالت برجی یا چرخدار: این قطعه بدلیل دارا بودن چرخ ، امکان حرکت بر روی ریل را برای جابجایی در محل، داراست.

3-1)حالت چهاروجهی: پایه حالت چهار وجهی داشته که با قراردادن بلوک های بتنی مناسب، در جای خود ثابت می شوند. مزیت این حالت، جابجایی راحتتر جرثقیل برجی می باشد.

4-1)حالت خودرو دار: در این حالت جرثقیل در غالب یک خودرو بوده و بر روی یک سیستم حرکتی دیگر مانند بولدوزر نصب شده و حرکت می نماید.

2.قطعات ارتفاعی: از این قطعات برای بالا بردن ارتفاع جرثقیل استفاده شده و معمولا در اندازه های 6 متری هستند. دو قطعه اول بدلیل اتصال به پایه دستگاه نسبت به سایر قطعات دیگر متفاوت می باشند.

3.کاج یا قطعه ارتفاع دهنده جرثقیل: این قطعه بدلیل قرارگرفتن بین قطعات ارتفاعی ، امکان باز کردن جا برای اضافه کردن قطعه ارتفاعی دیگر را فراهم کرده و می توان ارتفاع مورد استفاده در جرثقیل را افزایش داد. ظاهر این قطعه از سایر قطعات ارتفاعی بزرگتر بوده و در اطراف آن نرده و راهرو نصب می شود.

4.گردان: این قسمت امکان گردش تاور را توسط یک یا دو الکترو موتور فراهم نموده و واسطه بین بخش تاج یا کله قندی ، جیب، کانتر جیب و قطعات ارتفاعی می باشد.

5.تاج تاور یا کله قندی: این قطعه که در بالای سیستم گردان نصب می شود، وظیفه نگهداشتن جیب و کانتر جیب را داشته که محل عبور سیم بکسل و سیستم قلاب نیز می باشد. دارای شکل مخروطی بوده و با استفاده از تعدادی سیم بکسل یا میله آهنی، جیب و کانتر جیب دستگاه را نگه می دارد.

6.جیب یا فلش: این بخش سازه ای فلزی است که با استفاده از پین به هم متصل شده و از یک طرف به گردان متصل بوده و از طرف دیگر آزاد می باشد و توسط کابل یا میله های فلزی به تاج متصل شده است. از این قطعه برای ایجاد مسیر ریلی برای حرکت دادن قلاب در جهت افقی استفاده شده و بسته به نوع تاور و کاربرد آن دارای طول متغیر می باشد.

7.کانتر جیب یا کن فلش: وظیفه اصلی این بخش از دستگاه فقط تعادل می باشد و درست در مقابل جیب قرار می گیرد که از یک طرف به گردان و از طرف دیگر به صورت آزاد بوده و توسط کابل یا میله های فلزی متصل به تاج نگه داشته می شود . بدلیل سبکی و کوتاه بودن طول این قطعه و برای حفظ تعادل طرفین دستگاه یعنی بخش های کانتر جیب و جیب، از وزنه های تعادلی بتنی استفاده می شود. لازم به ذکر است که بسته به نوع دستگاه معمولا سیستم قلاب یا هویست نیز در این بخش قرار می گیرد. همچنین برای عملیات مونتاژ و سرویس نگه داری ، در این قسمت راهرو و نرده نیز نصب می گردد.

8. کابین اپراتور: این بخش از جرثقیل برجی معمولا کنار گردان نصب شده و با گردش دستگاه برای کنترل و تسلط بهتر اپراتور می چرخد و متحرک است. در کابین اپراتور دستگیره های کار و تابلوی برق کنترل دستگاه نیز قرار دارند.

9.کالسکه حرکتی یا ترولی: این قسمت دارای سازه ای فلزی به همراه چند رولیک می باشد. از ترولی برای حرکت ریلی قلاب بر روی جیب استفاده می شود که با استفاده از یک الکترو گیر بکس و سیم بکسل و درام بر روی جیب، در جهت افقی حرکت می نماید. همچنین دارای چند پلی برای نصب سیم بکسل قلاب نیز هست.

10. سیستم حرکتی ترولی یا کالسکه حرکتی: این سیستم بر روی جیب نصب شده و برای حرکت دادن ترولی استفاده می شود که شامل یک الکترو گیربکس، درام، سیم بکسل و سنسور مخصوص ترولی می باشد. وجود سنسور ترولی برای اندازه گیری میزان حرکت ترولی در نظر گرفته شده که آن را در نمایشگر مقابل اپراتور نمایش می دهد.

11. سیستم قلاب یا هوک: از سیستم قلاب برای بلند کردن بار استفاده شده و دارای چند پلی و یک قلاب بوده که بسته به نوع استفاده و نوع بار از مکانیزم دو سیمه یا چهار سیمه استفاده می گردد.

12.سیستم هویست یا الکترو موتور قلاب: از این سیستم برای بالا و پایین بردن قلاب استفاده شده و شامل یک الکترو گیربکس می باشد که به درام سیم بکسل قلاب نصب شده است. معمولا در بالای این سیستم یک تابلوی برق نیز قرار دارد. محل نصب سیستم هویست بر روی کانتر جیب می باشد. با توجه به نوع سیستم ، برای کنترل حرکت رو به پایین قلاب از ترمز مکانیکی یا تبدیل الکترو موتور به ژنراتور استفاده می گردد. برای مستهلک کردن انرژی تولید شده توسط سیم هویست ، از یک ریزستور نیز استفاده می شود.

13. تابلوی کنترل: این تابلو معمولا در کابین اپراتور قرار داشته و تمامی اجزای برقی کنترل تاور کرین در آن قرار دارد.

14.سنسورهای جرثقیل برجی: از سنسورها در تاورکرین جهت بالا بردن امنیت حین عملیات استفاده می شود. سنسورهای مهمی که در تاور کرین معمولا مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از:

14-1)سنسور ترولی: برای کنترل و اندازه گیری حرکت افقی ترولی

14-2)سنسور بادسنج: برای اندازه گیری سرعت وزش باد

14-3)سنسور قلاب: برای اندازه گیری ارتفاع قلاب دستگاه

14-4)سنسور گردان: برای اندازه گیری میزان گردش تاور

14-5)سنسور تناژ: برای اندازه گیری وزن بار

14-6)سنسور گشتاور : برای اندازه گیری میزان خمش تاج دستگاه که محل نصب آن معمولا بر روی تاج است.

پاسخ داده شده توسط
0 امتیاز
1.پایه تثبیت

۲.در صورت نیاز به حرکت ریل

۳.درصورت داشتن ریل کوزه ای

۴.سکشن اصلی به ارتفاع ۵/۸۰(اصطلاحا ۶ متر)

۵.سکشن های ارتفاعی به ارتفاع ۲/۸۵(یا سه متر اصلاحا)

۶.قطعه گردان شامل(چرخ دنده ها ، گربکس و موتور گردان و سنسور های گردان)

۷.کابین

۸.فلش (بازو)

۹.مهاری بازو

۱۰.کله قندی

۱۱.موتور خانه تاور های مدل ۲۰۰۰به بالا موتور خانه روی کنفلش سوار میشه مثل(kcc)در مدل های قدیمی مثل(۷/۴۴ده تن)پایین سوار میشه و چند نوع دیگر هم روی فلش مثل(f15)

۱۲.کنفلش

۱۳.وزنه های تعادل

۱۴.کاج ،سبد کاج،پمپ جک و خود جک

۱۵. موتور شاریات و وینچ شاریات
پاسخ داده شده توسط
لیفتینگ بانک www.Liftingbank.com چی هست ؟ > سوال و جواب مربوط به جرثقیل ها و لیفتراک ها ! >> اطلاعات تماس کلیه فعالان و علاقه مندان در این حوزه به صورت قابل دانلود و دارای ۵ نسخه معتبر طی ۵ سال گذشته ! 09121154318 02188930943

محبوب ترین برچسب ها

phq جرثقیل تاورکرین ایمنی اپراتور گواهینامه بازرسی_فنی شرکت بازرسی فنی phq تجهیزات بازرسی فنی- گواهینامه ادوات_باربرداری نکات ایمنی تجهیزات_باربرداری ایمنی تجهیزات جرثقیل سقفی طراحی phq بازرسی_فنی جرثقیل سقفی ایمنی تجهیزات جرثقیل phq بازرسی_فنی جرثقیل لیفتراک حمل_بار استعلام_تاورکرین دروازه بهداشت شغلی وفردی.ایمنی بازرسی سیم بکسل ایمنی بازرسی تاورکرین بالابر لیفتراک-تجهیزات جرثقیل_سقفی بکسل ایمنی ادوات_باربرداری تجهیزات_باربرداری جرثقیل phq لیفتینگ متحرک سیم جرثقیل برجی جرثقیل_برجی باربرداری تجهیزات_بازرسی طراحی_جرثقیل بازرسی_جرثقیل فروش ، حادثه اپراتوری ای گواهی_بالابر بار و ایمنی تجهیزات جرثقیل ماشینی متحرک بازرسی قرقره بانک_لیفتینگ ایمنی تجهیزات جرثقیل طراحی_جرثقیل phq تجهیزات، اسلینگ وظایف ریگر جرثقیل متحرک ماشینی نگهداری_تعمیرات_جرثقیل بازرسی_بالابر زنجیر ریگر بازرسی ایمنی تجهیزات تجهیزات_باربرداری ادوات ..جرثقیل ایمنی تاور کرین ایمنی تجهیزات باربرداری نکات ایمنی phq دستورالعمل_جرثقیل تاور ایمنی برق phq حوادث کار بازرسی_فنی موبایل کلایمر آسانسور ماشینی مفتو.ل جرثقیل نواحی بار موارد ایمنی کار با تاور ، ایمنی تجهیزات جرثقیل سقفی طراحی phq بازرسی_فنی جرثقیل روش قالب- لیفتراک- روش بارگیری- حمل بار- بانک لیفتینگ- ایمنی تجهیزات تجهیزات_باربرداری ادوات_باربرداری زنجیر phq، من_بسکت سرتیفیکیت تاورکرین،ایمنی،تجهیزات قرقره نگهداری لیفتراک- روش اجری- بارگیری لیفتراک- بازرسی_فنی ایمنی تجهیزات جرثقیل سقفی جرثقیل های مگنت دار phq اپراتور واجد شرایط جرثقیل نصب_تاورکرین بانک_لیفتینگ، پلن همایش ریگری ایمنی تجهیزات جرثقیل phq بازرسی_فنی جرثقیل بررسی سقفی تجهیزات سیم کسل شرکت بازرسی فنی ایمنی تجهیزات طراحی_لیفتراک- ادوات باربری ایمنی تجهیزات جرثقیل سقفی بازرسی_فنی phq صفحه کلید آویزان صفحه کلید کنترل ایمنی تجهیزات طراحی_جرثقیل سقفی دروازه ای phq خوردگی چرخها ایمنی بازرسی جرثقیل نقص جرثقیل phq ایمنی تجهیزات جرثقیل _برجی تاور کرین phq دستورالعمل ایمنی تجهیزات جرثقیل بازرسی_فنی phq _بار اپراتورتاورکرین بلت،
3,396 سوال
3,258 پاسخ
60 دیدگاه
3,741 کاربر