. از آنجایی که طراحی بسکت با جان و سلامتی افراد رابطه مستقیم دارد، طراحی و ساخت آن باید توسط مهندس طراح و با در نظر گرفتن فاکتور
ایمنی 5 ساخته شود .
• تحت هیچ شرایطی از منسوجات مصنوعی ، الیاف طبیعی و مصنوعی مانند طناب های پلاستیکی و کنفی برای اسلینگ بسکت استفاده نشود.
• استفاده از بلت در بسکت در بسکت جابجایی نفر ممنوع است .
• تمام تجهیزات به کار رفته در بسکت مانند سیم بکسل ، قلاب ، شگل و ... نباید برای عملیات دیگر باربرداری به کار گرفته شود .
• برای توزیع یکنواخت فشار بر سیم بکسل ها باید شگل و مستر لینک در قلاب جرثقیل استفاده شود .
• استفاده ازتیمبل یا گوشواره در قسمت انتهایی سیم بکسل برای جلوگیری از آسیب دیدگی و زدگی سیم بکسل الزامی است .
• تمام محل های جوشکاری شده در بسکت باید دارای جوش های محکم و بدون آسیبی باشند و تست های غیر مخرب روی اتصالات آن انجام شود.
و پلاک شناسایی بسکت نصب شود و در حالت آویزان تعادل کامل داشته باشد و کمترین میزان انحراف و کج شدگی را SWL • باید روی بسکت
داشته باشد .
• فلزات به کار رفته در بسکت باید فاقد زنگ زدگی و کج شدگی بوده و برای جلوگیری از سر خوردن افراد کف آن باید از فلزات آج دار باشد .
• داخل بسکت حتما دستگیره هایی برای حفظ تعادل نفرات داخل بسکت تعبیه شود و ترجیحا بسکت درب نداشته باشد و اگر هم داشت در آن به
داخل باز شود و قفل نیز داشته باشد.
سیم بکسل به کار رفته در بسکت از نوع نتاب با فاکتور ایمنی 10 وزنی باشد. OSHA • طبق قوانین
• بهتر است در هر پروژه یک بسکت برای انجام عملیات کار در ارتفاع و نیز یک بسکت دیگر برای حمل مصدوم در زمان های حوادث احتمالی وجود
داشته باشد.
• برای استفاده از کپسول هوابرش در بسکت مجاز به رها کردن کپسولها در کف نیستیم ،یا باید داخل بسکت جایی برای استقرار کپسولها در نظر
بگیریم یا باید
برای خود کپسول های هوابرش مانند تصویر بسکت ایمنی تهیه کنیم .