Mobile crane Tower crane Forklift Iran +989121154318 whatsapp
لیفتینگ بانک ایران www.Liftingbank.com
Toggle navigation
ثبت نام / ورود
ایمیل یا نام کاربری
رمز عبور
یادآوری
ورود
عضویت
|
فراموشی رمز عبور
کیوتوای
سوالات
پر طرفدار
بدون پاسخ
برچسب ها
دسته بندی ها
کاربران
طرح پرسش
دانلود نسخه های فایل بانک لیفتینگ
دستورالعمل های ایمنی هنگام کار با جرثقیل سقفی
0
امتیاز
دستورالعمل های ایمنی هنگام کار با جرثقیل سقفی چیست؟
تجهیزات
ایمنی
جرثقیل
سقفی
دستورالعمل_جرثقیل
phq
سوال شده
اکتبر 1, 2020
در
از جرثقیل های سقفی و دروازه ایی
توسط
لیفتینگ بانک
پاسخ
لطفا
وارد شده
یا
عضو شوید
تا بتوانید سوال بپرسید
1
پاسخ
0
امتیاز
راننده ي جرثقيل بايد در حين كار توجه ي كامل به عمليات داشته باشد و از مواردي كه تمركز وي را منحرف مي كند دوري نمايد.
راننده ي جرثقيل مسئوليت مستقيم ايمني عمليات را برعهده دارد.
در صورت بروز شرايط نا ايمن و موارد خطر ناك راننده بايد كار را متوقف كند.
راننده بايد هنگام حركت جرثقيل از آزير هشدار دهنده، بوق، بلندگو و... براي هشدار پرسنل محوطه عمليات استفاده كند.
جا به جايي بار از روي سر نفرات ممنوع است.
اگر كليد وضعيت اضطراري را هنگام عمليات باربرداري فعال كرده ايد تا حصول شرايط ايمن آن را غير فعال نكنيد.
هنگام پايان كار تمام كليد و سوئيچ ها را در وضعيت خاموش قرار دهيد. در صورت نياز به تعميرات و تنظيمات به ناظر مربوطه گزارش دهيد.
مقدار تناژ مجاز دستگاه ) (SWLبه صورت درشت و خوانا روي پل دستگاه نوشته شود.
تمام راه روها و مسيرهاي رفت و آمد جرثقيل بايد فاقد هر گونه مانعي براي تردد باشد.
فاصله ي مجاز بين دو جرثقيل كه روي يك ريل رفت و آمد مي كنند براي جلوگيري از برخورد در نظر گرفته شود.
تمام جرثقيل هايي كه در بيرون از ساختمان نصب شده اند تمهيداتي براي جلوگيري از اثر مخرب باد براي آنها در نظر گرفته شود.
در اتاق راننده يك دستگاه كپسول آتش نشاني سارژ شده وجود داشته باشد.
براي جلوگيري از ايجاد بي نظمي و دسترسي آسان، تمام ابزارهاي دستي، فيوزها، كليدهاي برقي، ظرف روغن و... بايد در جعبه ابزار قرار داده شوند و از پراكنده بودن آنها در اتاق راننده جلوگيري شود.
در صورت استفاده از جرثقيل مگنت دار) آهن ربا( حتماً مگنت آن روزانه بازرسي شود و هنگام حمل بارهاي خطرناك مانند مواد مذاب و بارهايي كه به وسيله ي جرثقيل مگنت دار حمل مي شود علائم مخصوص داده شود كه كارگران خود را به محل امن برسانند و تا رسيدن كارگران به محل امن حركت بالابر بايد متوقف شود.
در مورد جرثقيل هاي مگنت دار رعايت موارد زير حائز اهميت است:
مدار جريان الكترو مغناطيس و مقاومت عايق آن به طر مرتب بازرسي و نگهداري شود.
طراحي كليدهاي كنترل مگنت بايد به گونه اي باشد كه از به كار افتادن خود به خودي آنها جلوگيري شود.
زماني كه از مگنت استفاده نمي شود آن را در جاي مخصوص خود قرار دهيد.
هدايت و جابه جايي بار توسط جرثقيل مگنت دار از بالاي سر و نزديك نفرات اكيداً ممنوع است.
كابل مدار جريان الكترومغناطيسي در همه حال بايد در وضعيت كشيده شده قرار گرفته باشد.
هميشه مسير حركت جرثقيل را تميز و خلوت نگه داريد
نصب هر گونه پرده، روزنامه، پوستر و عكس و ساير موارد مشابه در اتاق راننده كه مانع ديد مستقيم راننده شده و يا باعث حواس پرتي وي مي شوند ممنوع است.
شيشه هاي اتاق راننده بايد سالم و فاقد هر گونه شكستگي بوده و روزانه توسط راننده تميز شود
هر گونه تغيير در وضعيت اهرم هاي عملگر، دكمه ها و پدال هاي نصب شده در اتاق راننده خارج از توصيه هاي سازنده ممنوع است.
اتاق راننده بايد در موقعيتي قرار گرفته باشد كه مشرف بر كل عمليات باشد.
چنانچه اتاق راننده به راهروي خروجي متصل باشد، در اتاق راننده مي تواند به سمت خارج اتاق باز شود و اگر راهرو تعبيه نشده باشد، در اتاق بايد به سمت داخل اتاق باز شود.
چنانچه به دليلي راننده نتواند بار را مشاهده كند توسط وسايلي نظير راديو بي سيم، تلفن، آسسنه، دوربين مدار بسته و فرد علامت ده بايد از موقعيت دقيق بار و شرايط عمليات آگاه شود.
دسترسي راننده به اهرم هاي كنترلي و عملگر اتاق آسان باشد.
در ساختار كابين از مواردي استفاده شود كه در صورت سقوط اشياء روي كابين يا برخورد كابين با موانع، مقاومت كافي داشته باشد.
در مناطقي كه كار، گرم انجام مي شود مانند كوره هاي ذوب فلز، كابين از مواد عايق حرارت ساخته شود.
در بدنه و ساختار كابين از مواد نسوز استفاده شود.
حداقل فاصله ي ايمن زير كابين تا سطح كار و اجناس انبار شده 2متر است.
براي دسترسي به اتاق راننده از راهرو، نردبان يا سكوهاي كاري استفاده شود.
داخل كابين و اطراف آن و راهروها از روشنايي كافي برخوردار باشد.
محوطه ي عمليات باربرداري از روشنايي كافي برخوردار باشد.
تمام مسيرهاي جا به جايي و ريل هاي حركت از مواد مقاوم ساخته شده و اين مسيرها به خوبي محكم و مهار شوند.
ريل هاي جرثقيل بايد موازي با يكديگر بوده و دو ريل متوالي كاملاً با يكديگر در يك راستا باشند.
موانع و ضربه گيرهاي انتهاي پل مقاومت كافي در برابر ضربات احتمالي داشته باشند.
ابعاد ضربه گير بايد از ابعاد چرخ انتهاي پل بزرگتر باشد.
چنانچه انتهاي ريل حركت پل و واگن براي كاهش سرعت به شكل منحني بالا آورده شده باشد، حداقل ارتفاع انحناي ريل ها برابر بلندي محور چرخ هاي متحرك باشد.
ضربه گيرها بايد براي حداكثر سرعت جرقثيل و بيشترين بار و فشار ممكن طراحي و نصب شوند
ضربه گيرها بايد روزانه قبل از شروع شيفت كاري بازرسي شوند
ضربه گيرهاي Trolleyاز مواد مقاوم ساخته شده و به طور مناسب مهار شوند.
هر گونه عمليات كار گرم نظير جوش كاري، برش كاري و سنگ زني روي پل، خر پاها، Trolleyو مسير حركت بدون مجوز و توصيه ي سازنده ممنوع است.
ساختماني كه جرثقيل سقفي روي آن نصب شده از مقاومت و استحكام كافي به خصوص در زير بنا و ستون برخوردار باشد.
راهروهاي منتهي به اتاق راننده بايد با نرده هاي محافظ كه در دو ارتفاع كمر و زانو نصب مي شوند مجهز شود.
در كف راهروها بايد از مواد غير لغزنده ) (Anti-Skidاستفاده شود.
استفاده از چوب در راهروهاي جرثقيل هاي كه مواد مذاب جابه جا مي كنند ممنوع است.
تمامي نردبان هاي منتهي به سكوهاي كاري بايد محكم در جاي خود بسته شوند) استفاده از نردبان هاي چوبي ممنوع است
فاصله بين پله هاي نردبان از 33سانتي متر بيشتر نباشد.
گردگيرهاي ريل براي جلوگيري از تجمع گرد و غبار بايد در مسير و جلوي چرخ ها نصب شوند.
تمام اجزاء و قطعات متحرك بايد حفاظ گذاري شوند.
حفاظ هاي نصب شده بايد به خوبي مهار شده و فقط توسط افراد مجاز براي بازرسي و تعميرات باز شوند
ترمزهاي جرثقيل قبل از شروع شيفت كاري توسط راننده بازرسي شود.
جرثقيل حداقل بايد علاوه بر ترمز مكانيكي به ترمز الكتريكي يا هيدروليكي نيز مجهز شود.
ترمزها طوري طراحي شوند تا در صورت قطع شدن نيروي محركه ي جرثقيل، از كاز نيفتند.
ترمزهاي جرثقيل از مواد مقاوم در برابر حرارت، سايش و خوردگي ساخته شوند.
ترمزهاي جرثقيل از مواد مقاوم در برابر حرارت، سايش و خوردگي ساخته شوند.
ترمزهاو وسايل نگهدارنده بالابر در برابر حداكثر بار و سرعت جرثقيل مقاومت كافي داشته باشند.
سطح پدال ترمز از مواد غير لغزنده ساخته شود.
از زمان فشردن پدال ترمز تا توقف كامل دستگاه، جرثقيل بيش از 10سانتي متر حركت نكند.
محل نصب ترمزهاي پايي و دستي در اتاق راننده، كمترين فاصله را تا راننده داشته باشند.
در جرثقيل هايي كه بارهاي سنگين، مواد مذاب و شيميايي را جا به جا مي كنند ترمز اضطراري بايد تعبيه شود.
ترمز اضطراري به گونه اي باشد كه در زمان قطع برق يا زماني كه راننده فرمان مي دهد حركت را به صورت خودكار متوقف كند.
تمام بالابرها بايد مجهز به ترمزهاي نگهدارنده باشند كه در زمان خاموش شدن دستگاه يا وجود هر گونه نقص حركت بالابر را متوقف كند.
جرثقيل هايي كه SWLآنها 5تن يا بيشتر است بايد داراي دو ترمز الكتريكي و يا يك ترمز مكانيكي و يك ترمز الكتريكي باشند.
در زماني كه بار توسط جرثقيل پايين آورده مي شود از ترمزهاي مكانيمكي استفاده شود.
جرثقيل هاي دروازه اي كه در محيط هاي باز كار مي كنند بايد به ترمزهايي مجهز شوند كه در شرايط باد شديد بتوانند عمليات را متوقف كنند.
راننده ي جرثقيل بايد با نحوه ي استفاده و موقعيت هر ترمز آشنا باشد.
در صورت استفاده از ترمزهاي هيدروليكي، نوع، سطح و مقدار روغن هيدروليكي روزانه اندازه گيري شود.
تمامي چرخ دنده ها، زنجيرها و قسمت هاي متحرك ترمزهاي مكانيكي بازرسي و روغن كاري شوند
لنت هاي ترمز از مواد عايق حرارت ساخته شوند.
تمام سطوح سايشي و اصطكاكي مانند ترمز، ديسك،كلاچ و... از مواد مقاوم در برابر حرارت و سايش ساخته شوند
پاسخ داده شده
اکتبر 1, 2020
توسط
لیفتینگ بانک
دیدگاه
پرسش مشابه
لطفا
وارد شده
یا
عضو شوید
تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید
لیفتینگ بانک www.Liftingbank.com چی هست ؟ > سوال و جواب مربوط به جرثقیل ها و لیفتراک ها ! >> اطلاعات تماس کلیه فعالان و علاقه مندان در این حوزه به صورت قابل دانلود و دارای ۵ نسخه معتبر طی ۵ سال گذشته ! 09121154318 02188930943
تمامی دسته بندی ها
اپراتور تاورکرین / جرثقیل سقفی / ریگر
186
* اعضا بانک فعالان لیفتینگ
1.8k
سوال از تاورکرین ها یا جرثقیل های برجی
141
جرثقیل های متحرک و ماشینی
199
از جرثقیل های سقفی و دروازه ایی
157
سوالات مشترک در همه جرثقیل ها
265
از لیفتراک ها
202
سوال از بالابرهای ساختمانی
44
سوال از ادوات باربرداری یا اسلینگ
300
سوال از ماشین آلات عمرانی و راهسازی
7
مقاله و متن علمی در لیفتینگ
57
بارهای ترافیکی و حمل بار و یدک کش
8
تجهيزات الكتريكي
4
عوامل زیان آور محیط کار
3
محبوب ترین برچسب ها
phq
جرثقیل
تاورکرین
ایمنی
اپراتور
گواهینامه
بازرسی_فنی
شرکت بازرسی فنی phq
بازرسی فنی- گواهینامه
تجهیزات
ادوات_باربرداری
نکات ایمنی
تجهیزات_باربرداری
ایمنی تجهیزات جرثقیل سقفی طراحی phq بازرسی_فنی جرثقیل
سقفی
ایمنی تجهیزات جرثقیل phq بازرسی_فنی جرثقیل
لیفتراک
حمل_بار
جرثقیل_سقفی
استعلام_تاورکرین
دروازه
بهداشت شغلی وفردی.ایمنی بازرسی
سیم بکسل
ایمنی بازرسی تاورکرین
بالابر
لیفتراک-تجهیزات
بکسل
ایمنی ادوات_باربرداری تجهیزات_باربرداری جرثقیل phq
لیفتینگ
متحرک
سیم
جرثقیل برجی
جرثقیل_برجی
باربرداری
طراحی_جرثقیل
گواهینامه-اپراتوری تاورکرین
تجهیزات_بازرسی
بازرسی_جرثقیل
فروش
،
حادثه
اپراتوری
ای
گواهی_بالابر
بار
و
ایمنی تجهیزات جرثقیل ماشینی متحرک بازرسی قرقره
بانک_لیفتینگ
ایمنی تجهیزات جرثقیل طراحی_جرثقیل phq
نگهداری_تعمیرات_جرثقیل
تجهیزات،
اسلینگ
وظایف ریگر
اپراتور واجد شرایط جرثقیل
جرثقیل متحرک ماشینی
بازرسی_بالابر
زنجیر
ریگر
بازرسی
ایمنی تجهیزات تجهیزات_باربرداری ادوات ..جرثقیل
ایمنی تاور کرین
ایمنی تجهیزات باربرداری نکات ایمنی phq
دستورالعمل_جرثقیل
تاور
ایمنی برق phq حوادث کار بازرسی_فنی
ایمنی تجهیزات تجهیزات_باربرداری ادوات_باربرداری زنجیر
اپراتورتاورکرین
موبایل
کلایمر
آسانسور
ماشینی
مفتو.ل جرثقیل
نواحی بار
موارد ایمنی کار با تاور
، ایمنی تجهیزات جرثقیل سقفی طراحی phq بازرسی_فنی جرثقیل
روش قالب- لیفتراک- روش بارگیری- حمل بار- بانک لیفتینگ-
phq،
من_بسکت
سرتیفیکیت
تاورکرین،ایمنی،تجهیزات
قرقره
نگهداری
سیم کسل
لیفتراک- روش اجری- بارگیری لیفتراک-
بازرسی_فنی ایمنی تجهیزات جرثقیل سقفی جرثقیل های مگنت دار phq
نصب_تاورکرین
بانک_لیفتینگ،
پلن
همایش
تسمه
ریگری
ایمنی تجهیزات جرثقیل phq بازرسی_فنی جرثقیل بررسی
سقفی تجهیزات
شرکت بازرسی فنی
ایمنی تجهیزات طراحی_لیفتراک- ادوات باربری
ایمنی تجهیزات جرثقیل سقفی بازرسی_فنی phq صفحه کلید آویزان صفحه کلید کنترل
ایمنی تجهیزات طراحی_جرثقیل سقفی دروازه ای phq خوردگی چرخها
ایمنی بازرسی جرثقیل نقص جرثقیل phq
ایمنی تجهیزات جرثقیل _برجی تاور کرین phq دستورالعمل
ایمنی تجهیزات جرثقیل بازرسی_فنی phq
3,422
سوال
3,267
پاسخ
61
دیدگاه
3,972
کاربر